Twitter
Facebook
LinkedIn
Google+
E-mail

NAH-Onderwijsprotocol: een instrument dat werkt!

Het NAH-Onderwijsprotocol draagt bij aan vroegtijdige herkenning van leerlingen met niet-aangeboren hersenletsel (NAH).

Draagt het NAH-Onderwijsprotocol bij aan vroegtijdige herkenning van leerlingen met niet aangeboren hersenletsel (NAH)? En voelen professionals in het onderwijs zich inhoudelijk gesterkt door het NAH-Onderwijsprotocol? Om deze vraag te beantwoorden, is het protocol een half jaar uitgetest in de regio’s Nijmegen, Arnhem, Haaglanden en noordelijk Noord-Holland.

De resultaten van de pilots zijn bijzonder hoopgevend. In drie van de vier regio’s vond een sterke toename plaats van het aantal geïdentificeerde leerlingen met NAH. Docenten, intern begeleiders en ambulant begeleiders voelen zich gesterkt door de handelingsadviezen van het protocol. Sleutelfiguren in de regio’s geven aan dat het werken met het protocol heeft geleid tot verbetering in de regionale keten voor leerlingen met NAH.
 
“In het verleden was het opsporen van een leerling met NAH nog te vaak een toevalstreffer. In de huidige situatie laten we dit niet meer afhangen van toeval, en is er sprake van een systematische aanpak. Deze aanpak was voor de komst van het protocol al gaande, maar het protocol heeft hierin zeer stimulerend gewerkt,” aldus een directeur van een regionale stichting voor regulier onderwijs.

Lees meer over de resultaten van de pilot in de vier afzonderlijke pilotregio’s in de publicatie NAH-Onderwijsprotocol: een instrument dat werkt! (pdf). De rapportage sluit af met aanbevelingen voor implementatie van het onderwijsprotocol in andere regio’s in het land.

Deel deze pagina op Twitter Deel deze pagina op Facebook Deel deze pagina op LinkedIn Deel deze pagina op Google+ Deel deze pagina via E-mail Deel deze pagina via WhatsApp
Mantelzorger en oudere dame lezen een krant

Contact

030 789 23 00

Bezoekadres

Catharijnesingel 47
Postbus 8228
3503 RE Utrecht

Routebeschrijving

Volg ons op

LinkedIn
toggle_closeSluit

Top

vilans.nl gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Lees meer over cookies. melding sluiten