Twitter
Facebook
LinkedIn
Google+
E-mail

'Patiëntenportaal werkt niet vanzelf'

Doortje Boshuizen van Vilans in Medisch Contact: Patiëntenportaal werkt niet vanzelf. Vilans onderzocht hoe het beter kan.

Dat patiëntenportalen handig kunnen zijn, daarvan zijn velen inmiddels overtuigd. Toch valt het gebruik tegen. Vilans zocht uit hoe het beter kan: stap voor stap eenvoudige diensten aanbieden waar gebruikers echt op zitten te wachten.

Zeven inzichten

Om erachter te komen waarom patiënten zo weinig gebruikmaken van de portalen en hoe het beter kan, hebben twee zorggroepen een zogenaamd cocreatieproject doorlopen. In dit traject hebben we voor de patiëntenportalen van deze zorggroepen de behoeften en belemmeringen van gebruikers en praktijkmedewerkers in kaart gebracht. Samen met beide groepen hebben we vervolgens manieren uitgewerkt om het gebruik van de portalen te stimuleren. Lees in het artikel van Doortje Boshuizen welke zeven inzichten uit dit traject naar voren kwamen.

Auteur(s) Doortje Boshuizen, Wendelien Loopik
Jaar jan. 2014
Vorm Pdf-bestand
Download pdf-bestand
Deel deze pagina op Twitter Deel deze pagina op Facebook Deel deze pagina op LinkedIn Deel deze pagina op Google+ Deel deze pagina via E-mail Deel deze pagina via WhatsApp

Andere gerelateerde publicaties

publicatie

Onderzoeksrapport Leefstijlmonitoring Friesland

Lees publicatie
publicatie

Do’s en don’ts van eHealth-toepassingen

Lees publicatie
publicatie

Bijblijven in zorg met consumentenelektronica

Lees publicatie
publicatie

Infographic - Technologie bij dementie thuis

Lees publicatie
Mantelzorger en oudere dame lezen een krant

Contact

030 789 23 00

Bezoekadres

Catharijnesingel 47
Postbus 8228
3503 RE Utrecht

Routebeschrijving

Volg ons op

LinkedIn
toggle_closeSluit

Top

vilans.nl gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Lees meer over cookies. melding sluiten