Twitter
Facebook
LinkedIn
Google+
E-mail

Leernetwerk - Lean in de langdurende zorg

Leer in 3 bijeenkomsten meer over de lean filosofie, die kan helpen de zorg voor cliënten blijvend en continu te verbeteren.

Tijd voor zorg die de cliënt en zorgmedewerker van waarde vinden, zoals basiszorg en aandacht, staan onder druk. Tegelijkertijd moet er veel tijd besteed worden aan registratie.

Zijn alle registraties noodzakelijk, of is sprake van over-registratie? En waarom verloopt het introduceren van nieuwe werkwijzen soms zo lastig? De LEAN-filosofie kan helpen de zorg voor cliënten blijvend en continu te verbeteren.

Bent u bezig met LEAN en/of met continu verbeteren in uw organisatie? En wilt u op een praktische wijze leren van de ervaringen van anderen én van een aantal experts op dit gebied? Schrijf u dan nu in voor een leernetwerk Lean in de langdurende zorg, welke Vilans samen organiseert met zorgorganisatie Thebe.

Wanneer:
1e bijeenkomst: vrijdag 22 april, 09.30 - 13.30 uur
2e bijeenkomst: donderdag 2 juni, 09.00  - 12.30 uur
3e bijeenkomst: donderdag 22 september, hele dag (exacte tijden volgen)
Waar: Utrecht (locatie volgt)
Voor wie: zorgprofessionals, managers en adviseurs (VG en VVT) die met lean, continu verbeteren of (zorg)procesverbetering bezig zijn in hun organisatie.
Kosten: € 1750 ,- p.p. De tweede persoon uit de organisatie betaalt € 950 (maximaal 2 personen per organisatie)

Er kunnen maximaal 18 personen deelnemen. Het leernetwerk gaat door bij minimaal 10 personen.

Aanmelden

Deze drie leernetwerkbijeenkomsten staan in het teken van ‘lean in de langdurende zorg’. Tijdens de bijeenkomsten is er begeleiding en coaching van ervaren LEAN-deskundigen. Voor uitwisseling tussentijds - buiten de bijeenkomsten - faciliteren we een uitwisselingsplatform.

Programma 1e bijeenkomst

Thema’s: Lean principes vertaald naar de zorg, Lean binnen uw organisatie

  • Kennismaken met elkaar
  • Theorie over de lean principes in de zorg
  • Wat betekent lean in uw organisatie? En hoe pakken jullie dit aan?
  • Persoonlijk doel en bedrijfsdoel bepalen die de rode draad zijn voor de volgende 2 dagen

Programma 2e bijeenkomst

Thema’s: Verbeteren voor én met de cliënt,

  • Wat heeft u aan waarde vergroot voor de cliënt binnen uw organisatie?
  • Delen van ervaringen en goede voorbeelden (ervaringsdeskundigen)
  • Hoe weet u wat waarde is?
  • Hoe vergroot u de waarde samen met de cliënt?
  • Hoe maakt u waarde meetbaar?
  • Wat is de status van uw persoonlijke doel en uw bedrijfsdoel?

Programma 3e bijeenkomst

Thema’s: Leren van een andere sector, Het creëren van een 'lean team'

  • Tijdens deze bijeenkomst staat een bedrijfsbezoek in een andere sector op het programma. Het gaat om een organisatie die al een aantal stappen verder is met lean, en tegelijkertijd ook goed de uitdagingen herkent van de eerste fasen in de lean ontwikkeling.
  • Gastspreker Desirée van Dun, gepromoveerd op het onderwerp lean gedrag & leiderschap,  leert ons lean principes kennen in een andere sector dan de zorg. Welke lean instrumenten herkent u? Wat valt u op?
  • In de middag staan lean teams en lean leiderschap centraal. Hoe maakt u de vertaling van lean naar uw organisatie en op teamniveau? Hoe pakt u het verandermanagement aan?
  • Terugkoppeling / presentatie van de resultaten op uw persoonlijke doel.

Uw begeleiders voor deze drie dagen

Stan Janssen: expert kwaliteit en doelmatigheid bij Vilans, methode 'de Kunst van het Klein Maken'
Marloes Hendriks: strategisch adviseur bij Thebe, voorheen leanexpert in St Elisabeth Ziekenhuis Tilburg
Laura Vriens: adviseur kwaliteit en doelmatigheid bij Vilans

Gastdocent Desiree van Dun

De derde dag is een gastdocent aanwezig, Desiree van Dun. Zij is organisatiespecialist en expert Lean gedrag & leiderschap, House of Performance.

Deel deze pagina op Twitter Deel deze pagina op Facebook Deel deze pagina op LinkedIn Deel deze pagina op Google+ Deel deze pagina via E-mail Deel deze pagina via WhatsApp

Wij horen graag uw mening. Laat uw reactie achter.

Wilt u een link invoegen in de tekst? Zet deze tussen [].
Voorbeeld: [www.vilans.nl].

We willen graag weten met wie we in gesprek gaan, daarom vragen wij uw naam en e-mail. Uw e-mailadres zal niet online geplaatst worden.

Plaats het getal '612' in onderstaand controle veld.

Mantelzorger en oudere dame lezen een krant

Contact

030 789 23 00

Bezoekadres

Catharijnesingel 47
Postbus 8228
3503 RE Utrecht

Routebeschrijving

Volg ons op

LinkedIn
toggle_closeSluit

Top

vilans.nl gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Lees meer over cookies. melding sluiten