Twitter
Facebook
LinkedIn
Google+
E-mail

Betsy Albers

Teamleider Kennispleinen

Betsy  Albers

'Zorg is altijd mensenwerk. Iedere minuut opnieuw'

De uitdaging is dat kwetsbare mensen beter voor zichzelf kunnen zorgen, ondersteund door hun naasten. Juist zorgprofessionals spelen een cruciale rol in deze verandering. Zij hebben niet alleen te maken met de cliënt, maar ook met de omgeving. Professionals moeten in gesprek met familie en naasten.

Echt contact

Ik ben erg gemotiveerd voor het werk van professionals omdat zij iedere dag met de cliënt te maken hebben. Hun houding en manier van werken is allesbepalend voor het leven van mensen. Mensen vinden contact belangrijk: “Als de verzorgende maar een beetje aardig is.“ Nieuwe technologie zoals domotica biedt hierbij kansen. Liever contact met de zorgverlener via een beeldscherm dan geen contact.

Kwaliteit van leven

Ik heb zes zussen die allemaal in de zorg werkten. Daardoor kreeg ik altijd veel verhalen van de zorg mee. 25 Jaar geleden zag ik dat de zorg aan de ene kant taakgericht was. Tegelijkertijd was er ook ruimte voor dat waardevolle kopje koffie. De juiste medicijnen geven blijft natuurlijk belangrijk, maar het is de uitdaging het taakgerichte in de zorg te combineren met oog hebben voor de individuele cliënt.

Wapenfeiten van Betsy Albers

  • Leidde de Vilans-programma’s ‘Kwaliteit en innovatie gehandicaptenzorg’ en ‘Versterking cliënt en clïentsysteem’
  • Heeft ervaring met thema’s: Informele zorg, Mentaal welbevinden en Cliëntperspectief
  • Bijgedragen aan verbetering van het MBO Zorg als directeur bij een beroepsvereniging van de verzorging (Sting, inmiddels aangesloten bij V&VN)

Contact

030 789 23 00

Bezoekadres

Catharijnesingel 47
Postbus 8228
3503 RE Utrecht

Routebeschrijving

Volg ons op

LinkedIn
toggle_closeSluit

Top

vilans.nl gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Lees meer over cookies. melding sluiten