Twitter
Facebook
LinkedIn
Google+
E-mail

Doortje Boshuizen

Senior adviseur

Doortje  Boshuizen

'Ik wil niet alleen mijn kappersafspraak online kunnen plannen, ook die bij mijn huisarts!'

Veel patiënten willen face-to-face contact met hun zorgverlener. Dus: leuk, al die mooie woorden over de inzet van technologie, maar hoe realiseren we dit in de praktijk? Het antwoord is: met smoothies! Niet als mixdrankje, maar als concept voor de organisatie van zorg. Een mix van face-to-face zorgverlening en online ondersteuning. De verhouding in die mix verschilt van patiënt tot patiënt.

Focus verleggen

Het valt me op dat de focus in de zorg vaak ligt op middelen, zoals individuele zorgplannen. Die middelen moeten geen doel op zich worden. Het lijkt soms alsof een vinkje bij ‘patiënt heeft een individueel zorgplan’ belangrijker is dan een goed gesprek met deze patiënt. Persoonsgerichte zorg met zo min mogelijk bureaucratie. Dat is waar ik mij graag voor inzet.

Gewoon bij Albert Heijn

Vroeger vonden we AH veel te duur, maar de winkel is laagdrempelig geworden. Dat wens ik ook voor de zorg. Ik zie een bloeddrukmeter voor me, gewoon bij de ingang van de AH. Alhoewel: de techniek haalt ons in. Een app downloaden op je smartphone kan tegenwoordig ook.

Artikelen en publicaties van Doortje Boshuizen

Bijblijven in zorg met consumentenelektronica

Lees publicatie

De lastige praktijk van het individueel zorgplan

Lees publicatie

Oplossingen voor een gastvrij patiëntenportaal

Lees publicatie

Zelfmanagement in de praktijk

Lees publicatie

Contact

030 789 23 00

Bezoekadres

Catharijnesingel 47
Postbus 8228
3503 RE Utrecht

Routebeschrijving

Volg ons op

LinkedIn
toggle_closeSluit

Top

vilans.nl gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Lees meer over cookies. melding sluiten