Twitter
Facebook
LinkedIn
Google+
E-mail

Verbetertraject - Cliëntgericht werken vanuit ondersteuningsplan

De werkwijze rond ondersteuningsplannen voor mensen met een beperking biedt meerwaarde voor cliënt en begeleiders en voldoet aan wetten en regels.

Wat we gaan doen

We ontwikkelen en implementeren samen met u een nieuwe cliëntgerichte werkwijze en helpen u bij het inrichten van het elektronisch cliëntendossier (ECD)

Een goed (elektronisch) ondersteuningsplan is een dagelijks hulpmiddel voor cliëntgericht en methodisch werken. Zo’n plan gaat uit van de wensen en behoeften van de cliënt en helpt begeleiders in hun dagelijks werk zonder dat zij zich belemmerd voelen door bureaucratische regels.

Wij helpen u in alle lagen van de organisatie te werken aan een cliëntgerichte inrichting van het ondersteuningsplan en de systematiek. In een multidisciplinair projectteam nemen we de werkprocessen en verantwoordelijkheden onder de loep en werken we aan een nieuwe inrichting van het plan en de werkwijze. We ontwikkelen een werkwijze die past bij uw organisatie.

Onze uitgangspunten:

  • Dialoog tussen medewerker-cliënt-cliëntvertegenwoordiger staat centraal
  • Voldoen aan wet- en regelgeving
  • Zo min mogelijk bureaucratie
  • Methodisch werken
  • Heldere doelen formuleren en bewaken
  • Een digitale omgeving die het vastleggen van het plan (in het ECD) ondersteunt

Waarom Vilans

Kenmerkend voor onze aanpak is het werken met als primaire focus de waarde van de ondersteuning voor de cliënt. Hoe vergroot het zijn of haar kwaliteit van leven? Deze aanpak vergroot ook het werkplezier van de medewerkers. Daarnaast hebben we veel expertise over ondersteuningsplannen en de werkwijze. We kennen de wet- en regelgeving over vorm en inhoud en we weten wat daarin verandert. We baseren ons steeds op het meest recente (wetenschappelijk) onderzoek.


Wat het oplevert

Werkprocessen en verantwoordelijkheden zijn helder

Cliëntgericht werken vanuit het ondersteuningsplan

Een werkwijze rond ondersteuningsplannen met meerwaarde voor cliënt en begeleiders en die voldoet aan alle wetten en regels. Met als resultaat:

  • ondersteuning die waarde toevoegt aan de kwaliteit van leven van de cliënt
  • die begeleiders faciliteert in plaats van frustreert
  • waarin verantwoordelijkheden en rollen duidelijk zijn vastgelegd

Wilt u cliëntgerichter werken?

We maken graag een voorstel op maat voor u

  • Met wie

    Uitvoerend medewerkers, staf, behandelaren en management

  • Interessant voor

    Organisaties in de gehandicaptenzorg

  • Doorlooptijd

    Circa 1 jaar

  • Investering

    We ontwikkelen een traject op maat, afhankelijk van uw wensen en mogelijkheden

foto Marjolein  Herps

Marjolein Herps

Senior adviseur Ondersteuningsplannen

U mag mij altijd benaderen voor vragen

Makkelijk en snel antwoord op uw vraag

Stel uw vraag online

Contact

030 789 23 00

Bezoekadres

Catharijnesingel 47
Postbus 8228
3503 RE Utrecht

Routebeschrijving

Volg ons op

LinkedIn
toggle_closeSluit

Top

vilans.nl gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Lees meer over cookies. melding sluiten