Twitter
Facebook
LinkedIn
Google+
E-mail

Verbetertraject - Van organisatievisie naar werkvloer

De zorg staat voor een kanteling. De cliënt voert zelf de regie over zijn behandeling samen met familie, vrienden en vrijwilligers. Kwaliteit van leven vindt hij belangrijk. Dit besef is niet nieuw, maar dit waarmaken is niet zo gemakkelijk. Vilans helpt u daar graag bij.

Wat we gaan doen

Met Vilans vertaalt u de missie en visie naar in alle lagen van de organisatie. We brengen het gewenste werkgedrag in de genen van de medewerkers en scheppen ruimte voor onderlinge communicatie.

We analyseren verbeterpunten en begeleiden u bij het inzetten van de veranderingen. De aanpak speelt in alle lagen van de organisatie en vraagt dus om een cultuuromslag. We nemen visie, strategie, gedrag en doelmatigheid onder handen. Het traject sluit aan bij actuele thema’s zoals cliëntgerichtheid, stimuleren van zelfregie en samenwerken met netwerk en collega’s.

De onderlinge dialoog tussen zorgmedewerkers staat centraal. We motiveren teams met de ogen van de cliënt te kijken naar de zorg. We richten de samenwerking zo in dat cliënten en hun netwerk de zorg op een waardevolle manier beleven.

Waarom Vilans

Vilans kent de praktijk en kan schakelen van het management- naar medewerkers- naar cliëntperspectief. We ontwikkelden onze aanpak samen met 25 zorgorganisaties. Daardoor boeken we een blijvend resultaat.


Wat het traject oplevert

Na dit traject weten de medewerkers dat het niet draait om takenlijstjes aflopen, maar om bijdragen aan de kwaliteit van leven van de cliënt én zijn netwerk.

Vilans Zorgmedewerker 3.0

Uw medewerkers zien in dat het niet draait om werken op teameilandjes, maar om bruggen bouwen tussen alle betrokkenen. Samen de goede dingen doen en zo het werkplezier vergroten en de kwaliteit van zorg en dienstverlening verbeteren.

Deelnemers aan dit traject kunnen de volgende resultaten verwachten:

  • Medewerkers weten welk werkgedrag past bij de visie van hun zorgorganisatie.
  • De onderlinge samenwerking is blijvend verbeterd.
  • Medewerkers hebben meer plezier in het werk.
  • De dienstverlening is meer cliëntgericht.
  • Een kanteling in denken van ziekte en zorg naar gezondheid en gedrag.
  • Fouten bespreken wordt gemakkelijker zodat ze sneller opgespoord of zelf voorkomen kunnen worden. Dit bevordert de doelmatigheid.

Wilt u de kwaliteit van leven van de cliënt centraal stellen?

We maken graag een voorstel op maat voor u.

  • Met wie

    De hele organisatie doet mee, van bestuurders en managers tot opleiders en zorgprofessionals. De interne projectleider verbindt en stuurt bij.

  • Interessant voor

    Het traject past bij iedere organisatie in de langdurige zorg: de intramurale ouderenzorg, de thuiszorg en organisaties voor mensen met een verstandelijke beperking.

  • Doorlooptijd

    Fase 1 (oriëntatie) en 2 (diagnose) Fase 3 (advies) en 4 (borging)

  • Investering

    Vanaf €15.000. Afhankelijk van de grootte van de organisatie én de beschikbare kwaliteiten en eigen inzet. U kunt één of meerdere onderdelen afnemen.

foto Henry  Mostert

Henry Mostert

Expert Zorgmedewerker in verandering

U mag mij altijd benaderen voor vragen

Makkelijk en snel antwoord op uw vraag

Stel uw vraag online

Contact

030 789 23 00

Bezoekadres

Catharijnesingel 47
Postbus 8228
3503 RE Utrecht

Routebeschrijving

Volg ons op

LinkedIn
toggle_closeSluit

Top

vilans.nl gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Lees meer over cookies. melding sluiten