Jennie Mast

Jennie Mast

Beantwoord vragen over het Kwaliteitskader en help verpleeghuizen

Werkt u als kwaliteitsmedewerker, beleidsmedewerker, manager of bestuurder? Bent u lid van een cliëntenraad? Dan nodigen we u van harte uit om deze vragenlijst over het Kwaliteitskader Verpleeghuiszorg in te vullen. De uitkomsten willen we delen en gebruiken om verpleeghuizen te ondersteunen bij de invoering van het Kwaliteitskader.

Kwaliteitskader verpleeghuiszorg

In januari 2017 verscheen het Kwaliteitskader Verpleeghuiszorg. Het Zorginstituut beschrijft hierin wat cliënten en hun naasten mogen verwachten van verpleeghuiszorg. Daarmee is het document ook een opdracht voor zorgverleners en zorgorganisaties om samen de kwaliteit te verbeteren en hun lerend vermogen te versterken.

Samen leren en verbeteren

De ondertitel van het nieuwe Kwaliteitskader is samen leren en verbeteren. Dat is de basis voor betere kwaliteit met de mens als vertrekpunt. Werken aan goede verpleeghuiszorg betekent met cliënten en familie en met andere zorgprofessionals in gesprek gaan over wat goede zorg betekent. Want cijfers alleen zeggen niet zoveel. Kwaliteit ontstaat pas als je steeds terugkijkt of je het goede hebt gedaan, daarvan leert en vervolgens verbeteracties onderneemt.

Op hoogte blijven van onderzoek naar Kwaliteitskader

Met dit onderzoek brengen we in kaart hoe verpleeghuizen bezig zijn met onderdelen uit het Kwaliteitskader Verpleeghuiszorg. Wilt u dat wij u op de hoogte houden van de resultaten? Geeft u dat dan onderaan de vragenlijst aan.

Meer informatie over het Kwaliteitskader

Meer informatie? Neem contact op met:

JennieSenior Adviseur
Jennie
Mast
Senior Adviseur j.mast@vilans.nl 06 22 81 06 01
Profiel
Persvragen? Neem contact op met afdeling communicatie via 06 460 433 51 of pers@vilans.nl