Sabine Timmer
Adviseur

Sabine
Timmer

Adviseur

'Zet mensen in hun kracht en je krijgt goede zorg'

De zorg is ondersteunend aan het leven. Een beetje hulp of ondersteuning is voor mensen met een langdurige ziekte of beperking van grote betekenis. Technologie neemt hier een steeds prominenter rol in. Dankzij nieuwe innovaties is iemand steeds minder afhankelijkheid, is in contact staan met anderen steeds makkelijker en verbetert de multidisciplinaire samenwerking. Professional en cliënt werken bijvoorbeeld samen met een digitaal zorgplan en houden elkaar online continu op de hoogte. Hierdoor ontstaan kansen om de zorg nog beter te organiseren. Samen met de cliënt én zijn omgeving in plaats van vóór de cliënt. Wanneer de professional en de cliënt beiden in hun kracht staan, zorgen ze samen voor goede zorg.

Verbeteren doe je niet alleen, dat doe je samen.

Ik zie het als een uitdaging om de zorg beter te organiseren, met professionals en cliënten. Om de zorg en ondersteuning van meerwaarde te laten zijn in het leven van de cliënt, medewerkers te faciliteren en de zorgorganisatie op een goede manier hiervoor in te richten. Door mijn opleiding advies & verandering in de zorg en werkervaring in diverse zorgorganisaties heb ik geleerd om technologie en zorg dichter bij elkaar te brengen. Mijn kracht ligt in het werkbaar maken van verandering, denken in oplossingen en tonen van daadkracht. Ik word gewaardeerd om mijn enthousiasme, creatieve geest en kracht om zowel op bestuurlijk niveau als op de werkvloer van toegevoegde waarde te zijn.

Wapenfeiten van Sabine Timmer

  • Staat zowel bestuurders met raad en daad bij in strategische vraagstukken en medewerkers en cliënten bij het leren in de praktijk. 
  • Weet alles van cliëntgericht werken en de manier waarop digitale cliëntendossiers, zorg- en ondersteuningsplannen en patiëntportalen daarbij kunnen ondersteunen. 
  • Heeft zich bewezen als trekker van de verandering binnen verschillende grote zorgorganisaties.

Artikelen van Sabine

Informatiedeling dag- en nachtzorg moet beter
Informatiedeling dag- en nachtzorg moet beter
05 mei 2017

In de 24-uurs zorg spelen het ECD en domotica een belangrijke rol. In theorie zouden beide systemen elkaar moeten versterken.

Informatie-uitwisseling; een wereld te winnen voor de zorg
Informatie-uitwisseling; een wereld te winnen voor de zorg
03 maart 2017

Zorgen Elektronische Cliënten Dossiers en domotica systemen voor een betere communicatie tussen zorgmedewerkers en organisaties?

Breng de dag- en nacht weer bij elkaar in 24 uur
Breng de dag- en nacht weer bij elkaar in 24 uur
10 januari 2017

De kracht ligt in de samenwerking en heldere communicatie tussen medewerkers, cliënten en verwanten. Lees de blog van Sabine Timmer.

3 tips voor goede verslaglegging in elektronisch cliëntendossier
3 tips voor goede verslaglegging in elektronisch cliëntendossier
30 mei 2016

Bekijk deze 3 tips voor een goede verslaglegging in het elektronisch cliëntendossier (ECD). Informatie over de cliënt is zo altijd actueel.

Deelname aan zorgpraktijk is beste manier om het te begrijpen
Deelname aan zorgpraktijk is beste manier om het te begrijpen
12 januari 2015

Na vandaag heb ik weer letterlijk beseft dat deelnemen aan de zorgpraktijk de beste manier is om deze te kunnen begrijpen. Lees de blog van Sabine Timmer.

In team eHealth met Sabine