Naar hoofdinhoud

Ledenmiddag Omaha System

Startdatum

22-09-2022 12:30

Einddatum

22-09-2022 17:00

Op 22 september organiseert stichting Omaha System Support voor de organisaties die aangesloten zijn bij de stichting een ledendag. De dag vindt plaats in het Oude Tolhuys te Utrecht en duurt van 12:30 tot 17:00 uur.

Laat het zorgdossier voor je werken! 

Zorgprofessionals, zorgbestuurders, trainers, opleiders en docenten, ECD-leveranciers en data-analisten; ondanks verschillende belangen en rollen hebben we elkaar hard nodig om het beste uit het zorgdossier te halen. Voor continuïteit van zorg en om zorginhoudelijke gegevens te gebruiken voor kwaliteitsverbetering. 

Tijdens de ledenmiddag van stichting Omaha System Support, op 22 september 2022, hebben we oog voor deze verschillen. Samen met de sector bekijken we wat ieders rol is bij een goed werkend zorgdossier, en wat er nodig is om in die rol te kunnen excelleren.  

Dit kunt u verwachten tijdens de ledenmiddag: 

  • Ontvangst met lunch; 
  • Hartelijk welkom vanuit stichting Omaha System Support; 
  • Plenaire keynotes, met o.a. Nienke Bleijenberg
  • Diverse inhoudelijke workshops. 
  • Netwerkborrel 

Workshop 1: Leren van data, hoe doe je dat? 

Data zijn gegevens. In de praktijk van de zorg zijn dat cliëntgegevens die je meerdere keren per dag verzamelt, evalueert en vastlegt in het dossier. Deze gegevens kun je ook gebruiken voor een ander doel. Ze kunnen jou en je team inzicht geven in je werk en helpen je werk nog beter te doen. Hoe gaat dat in zijn werk? En hoe kun je daar op eenvoudige manier mee beginnen?  

Workshop 2: Onderzoek in de praktijk 

Wat kunnen we leren van data die toch al vastgelegd wordt in het ECD? In deze sessie staan een aantal voorbeelden van praktijkonderzoek centraal en gaan we in gesprek over welke vragen met de data uit Omaha System beantwoord kunnen worden.

Workshop 3: De zin en onzin van scoreschalen

Zit jij in team “zin” of in team “onzin”? Tijdens deze sessie gaan we met elkaar in gesprek over de zin en onzin van de scores in Omaha System. Vanuit de theorie, maar zeker ook vanuit de praktijk, bekijken we hoe de scores gebruikt worden in de dagelijkse praktijk.

Workshop 4: Wie is eigenaar van het Elektronisch Cliënt Dossier?

Is het antwoord op deze vraag belangrijk? Waarom, voor wie? Wat zijn ingrediënten van eigenaarschap? Kun jij daaraan bijdragen? Hoe? In deze sessie proberen we antwoorden te geven op deze vragen

Datum, tijdstip en locatie 

De ledenmiddag van stichting Omaha System Support vindt plaats op donderdag 22 september 2022, van 12:30 tot 17:00 uur, in het Oude Tolhuys te Utrecht.

We hopen u als aangesloten organisatie van onze stichting te mogen ontvangen op 22 september. We kijken ernaar uit. Mocht u in de tussentijd vragen hebben, dan kunt u contact opnemen met Shannon Gotthjalpsen, Projectmedewerker via info@omahasystem.nl.

Aanmelden

Meld u nu aan voor de ledendag via dit formulier.

Download het volledige programma hieronder bij Downloads.

Type evenement

Op locatie

Locatie

Downloads