eHealth

eHealth leidt tot meer eigen regie voor cliënten en efficiëntere zorg. Wij zorgen dat eHealth onderdeel wordt van het dagelijks handelen van uw zorgprofessionals.
Durven experimenteren in de zorg
Interview
Durven experimenteren in de zorg
2 januari 2018

Hoe draagt technologie bij aan inclusievraagstukken? Berry Schaake, integraal zorgmanager bij locatie De Berghorst van Zorgspectrum het Zand, vertelt over zijn ervaringen met ouderen met dementie.

EHealth-monitor: kies bewust voor zinvol gebruik van eHealth
Nieuws
EHealth-monitor: kies bewust voor zinvol gebruik van eHealth
28 november 2017

Veel kansen voor eHealth, blijkt uit de eHealth-monitor 2017. Voor zinvol gebruik is het wel belangrijk om bewust keuzes maken wanneer u eHealth toepast.

App bevordert communicatie van Huntingtoncliënten
App bevordert communicatie van Huntingtoncliënten
27 november 2017

Goed voorbeeld van technologie die bijdraagt aan het leven van cliënten: een iPad-app die de communicatie van mensen met de ziekte van Huntington bevordert.

Starten met eHealth in de wijk: eerst de mindset, dan de technologie
Starten met eHealth in de wijk: eerst de mindset, dan de technologie
13 november 2017

Tijdens de bijeenkomst eHealth in de wijk vertelt Mila Verdonk van de gemeente Zeist over haar verkenning naar de mogelijkheden van eHealth.

Noodzaak digitale medicijncontrole ouderenzorg groeit, gebruik blijft ver achter
Nieuws
Noodzaak digitale medicijncontrole ouderenzorg groeit, gebruik blijft ver achter
25 oktober 2017

Digitale medicijncontrole is noodzaak vinden meer dan de helft verpleegkundigen en verzorgenden ouderenzorg. EHealth-monitor: het gebruik blijft ver achter.

Wij brengen zorg en technologie samen
Nieuws
Wij brengen zorg en technologie samen
19 oktober 2017

Het Matchmaking event Inclusieve samenleving zorgde voor maar liefst 14 matches tussen zorg en technologie. Veel vernieuwende ideeën voor inclusie.

Technologie vergroot het zelfvertrouwen van cliënten
Technologie vergroot het zelfvertrouwen van cliënten
15 oktober 2017

Hoe kan technologie het leven van mensen met een beperking eenvoudiger maken? Interview over ervaring van zorgmedewerker Gea met innovaties voor cliënten.

Wij zoeken ervaringen met gps-technologie
Nieuws
Wij zoeken ervaringen met gps-technologie
13 oktober 2017

Gps-technologie biedt mensen met dementie meer vrijheid en veiligheid. Wij willen deze hulpmiddelen verbeteren met uw kennis en ervaring.

Verrassende uitkomst werkplaats: met sociale media meer bekendheid voor eHealth
Verrassende uitkomst werkplaats: met sociale media meer bekendheid voor eHealth
6 oktober 2017

Werkplaats eHealth implementatie leidde verrassend tot inzet van sociale media voor meer bekendheid en bewustwording van digitale mogelijkheden rond gezondheid.

Technologie inzetten: soms moet je gewoon beginnen
Technologie inzetten: soms moet je gewoon beginnen
4 oktober 2017

We willen de succesfactoren van technologie opsporen, aldus Joëlle van der Pol. 'Als je niets probeert, kom je niets te weten.'

Sanne van der Weegen Johan van der Leeuw Dirk Lukkien Doortje Boshuizen Sandra Suijkerbuijk Sabine Timmer Lotte Cornelisse Henk Herman Nap Johan Vesseur

Onze adviseurs binnen eHealth

Onze adviseurs voor eHealth

0 - 0

Wat is eHealth?

eHealth is het gebruik van nieuwe informatie- en communicatietechnologieën, met name internet-technologie, om gezondheid en gezondheidszorg te ondersteunen of verbeteren. Cliënten en zorgprofessionals kunnen zo via digitale apparaten diagnoses stellen, uitslagen communiceren en informatie inzien en uitwisselen. Domoticatoepassingen als beeldschermzorg en leefstijlmonitoring zijn voorbeelden van eHealth. Maar bijvoorbeeld ook elektronische clientendossiers (ECD’s). eHealth draagt bij aan betaalbare, toegankelijke en kwalitatief goede zorg en leidt tot meer eigen regie voor cliënten.

Online contact en diagnosestelling met en door zorgverleners is een efficiënte manier van zorgverlening. Niet voor niets stimuleert de overheid eHealth in de zorg. Het is belangrijk dat zorginstellingen met behulp van eHealth en domotica cliënten toegang geven tot hun eigen medische gegevens. Dit bevordert niet alleen de transparantie maar ook het contact tussen cliënt en zorgprofessional. Zo krijgt de cliënt de juiste zorg.