Mijn Vilans Protocollen: Meer op maat, afgestemd op uw behoeftes en beter leesbaar dan u altijd gewend bent. Wanneer u de online omgeving bijvoorbeeld benadert via een telefoon, zijn de letters niet meer zo klein. Dit komt omdat hij mobielvriendelijk is geworden.
Voordeel 1: Samen leren
Daarnaast kunt u straks veel makkelijker door de kopjes heen scannen en ze uitklappen als u meer wil weten. Ook kunt u meehelpen door uw feedback toe te voegen in het opmerkingenveld. De feedback is openbaar, waardoor de hele community mee kan profiteren van uw kennis. Dit verschilt met hoe het nu geregeld is. In het huidige KICK-portaal geeft u namelijk uw opmerkingen door aan de contactpersoon van de organisatie. Met een duimpje omhoog kunt u bovendien straks laten zien dat u het eens bent met de feedback die iemand anders van de community heeft gegeven. Zo kunnen wij vervolgens snel zien of iets bij veel zorgprofessionals speelt.
Voordeel 2: Informatie sluit aan op eigen behoefte
Mijn Vilans Protocollen komt voort uit onderzoek naar waar zorgprofessionals nou echt behoefte aan hebben. De nieuwe omgeving is samen met hen ontwikkeld. We houden de protocollen actueel op basis van onderzoeksresultaten, nieuwe richtlijnen, wet- en regelgeving en reacties van gebruikers. Daarin verandert niet zoveel. Het is vooral in hoe uitgebreid de informatie moet zijn, waar we de verschillen zien. Een ervaren professional die een gerelateerde zorghandeling al zeker tien keer heeft uitgevoerd, hoeft alleen nog maar even snel de inhoud te checken. Die zit niet te wachten op grote lappen tekst. De student die voor het eerst een kijkje neemt wil ook echt weten waarom je een zorggerelateerde handeling op een bepaalde manier uitvoert. Dat bieden we dus straks op maat aan.
Voordeel 3: Altijd toegang tot de meest actuele informatie
Qua digitale ontwikkeling hebben we in het verleden al veel stappen vooruitgezet. Voor 2016 maakten we bijvoorbeeld gebruik van gegeneerde documenten die we voor de klant op een cd brandden. De klant gaf dan van tevoren aan welke hoofdstukken hij graag wilde gebruiken. Vervolgens zijn we overgegaan op een online systeem, zodat de protocollen actueel en overal beschikbaar waren voor zorgprofessionals. Klanten kregen toen een kwartaalupdate, in plaats van één keer per jaar een nieuwe cd. En nu gaan we dus naar werkinstructies in een persoonlijke omgeving, op maat voor de zorgprofessional en passend bij het device dat u gebruikt. Of het nou om een telefoon, tablet of laptop gaat. Een mooie stap voorwaarts.